Grafikės Aistės Ramūnaitės paroda „Meilės Pėdsekiai“

Kauno rajono muziejus, Raudondvario pilis, Pilies takas 1

Lapkričio 10 d., penktadienį, 18 val. Kauno rajono muziejuje (Pilies takas 1, Raudondvaris, Kauno r.) atidaroma grafikės Aistės Ramūnaitės paroda „Meilės Pėdsekiai“, kuri pažymi autorės grafikos 40 metų kūrybos laikotarpį. Parodos atidarymo metu bus mažas siurprizas – specialiai parodai autorės sukurtų nišinių kvepalų „Kupidonas ir Žibutės“ degustacija. Paroda veiks iki gruodžio 10 d. Visą parodos laiką bus galima įsigyti grafikės Aistės Ramūnaitės mažo tiražo unikalių grafikos atspaudų.

Kai kupidonai pučia burbulus

Prieš jūsų akis Kauno rajono muziejuje, Raudondvario pilyje, atsiveria spalvotos grafikos pradininkės Lietuvoje Aistės Ramūnaitės magiškas grafikos ir tapybos pasaulis, kuriame susipina praeities paslaptys ir dabartis, kupidonai ir žibutės, liūtai ir rožės, autorės šeimos ir grafų Tiškevičių istorija. Grafikė, šių dviejų laiko gijų tarpininkė, įkvėpta daugiau kaip 500 metų skaičiuojančios savo šeimos – garsiausios žemaičių bajorų Rusteikų istorijos – ir relikvijos – grafo Alfredo Tiškevičiaus dovanotos Maldaknygės – jus kviečia į parodą „Meilės Pėdsekiai“, kurioje atsiveria visos žmogaus juslės, kur menininkė sujungia neįmanomus dalykus, ir įpainioja žiūrovą į savo be galo romantišką sielą. Sukūrusi savo autorinę grafikos techniką, kuri yra unikali, jau daugiau kaip 40 metų nuolat savaip besikeičianti, artima tapybai, bet ir tuo pačiu išliekanti neoekspresionizmo įtakoje, grafikė Aistė Ramūnaitė naujausioje parodoje „Meilės Pėdsekiai“ tarsi sugrįžta į savo grafikos ištakas, kurių centre tampa – šeimos relikvija – Maldaknygė, pilna norų ir linkėjimų, širdies degimo ir vilties, maldų ir prisipažinimų, kurie atsispindi perlamutriniame Maldaknygės viršelio grožyje ir paraštėse. Grafikė, domėdamasi grafų Tiškevičių, Raudondvario dvaro istorija ir vartydama trapius Maldaknygės puslapius, atrado jai itin artimą romantizmo herojų: tragišką figūrą, ieškančią idealios meilės, viską perteikiančios per gamtą, ir vienišą. Taip Meilės Pėdsekiai parodoje atsiskleidžia per kupidonus, pučiančius muilo burbulus, liūtą, dangaus vartų ir mūsų idealų bei troškimų saugotoją, rožių ir žibučių, atkeliavusių iš vaikystės prisiminimų, simbolius, per tekstūras ir prisilietimus, kvapus ir vaizduotę žadinančius vaizdus, romantišką grafikės Aistės Ramūnaitės poeziją ir įstabius metatekstus.

Aistė Ramūnaitė parodoje „Meilės Pėdsekiai“ yra tarsi tarpininkė, parodanti, kas laiko siūlais jungia autorės giminę ir dabartį. Ryšys su savo praeitimi, pasakojimai tampa parodos akstinu parodyti kartu ir romantiškąjį grafų Tiškevičių laikotarpį, atkurti praeities simbolius, kurie būtų perteikti šiuolaikiškai. Šioje parodoje Aistės Ramūnaitės grafika yra švelnesnėje spalvų gamoje. Parodoje „Meilės Pėdsekiai“ grafikė yra režisierė, kaip tradicijų tęsėja, susitapatinanti su romantizmo herojumi, kuris viską gyvenime priima kaip savo vidinę šviesą ir drąsiai neša ją tolyn. Aistės Ramūnaitės parodos „Meilės Pėdsekiai“ pasiruošimą lydėjo įvairios šeimos relikvijos, George’o Gordono Byrono poezija, Williamo Wordswortho lyrinė poema „Daffodils“, Eimanto Gudo knyga „Mėlynas kraujas“, Emily Brontë romanas „Vėtrų kalnas“, Rembranto ir Vivienne Westwood kūryba, Virginia Woolf knyga „A Haunted House“, Juozas Tumas-Vaižgantas ir Maironis. Meilės pėdsekiai – tai savo gyvenimo prasmės ieškotojai, kuriais galime būti kiekvienas iš mūsų šioje grafikės Aistės Ramūnaitės parodoje. Galbūt paroda „Meilės Pėdsekiai“ kažką paskatins daugiau rašyti meilės laiškų ir prisipažinimų, nes juk meilė yra svarbiausia, apie ją viskas ir turi suktis.

Meno kritikas Astijus Krauleidis-Vermontas